Κυριακή, 10 Αυγούστου 2014

Το φθινόπωρο προβλέπεται να μεταφερθούν τα διόδια κοντά στο Κιάτο

Tα πρώτα 7 (!) χλμ. από τα 120 του αυτοκινητοδρόμου, που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2013, παραδόθηκαν... πανηγυρικά στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών, μολονότι ημιτελή, και οι οδηγοί συνεχίζουν να κινούνται βασανιστικά σε μια λωρίδα στην ακριβοπληρωμένη εθνική οδό.
Το σεξπιρικό «Πολύ κακό για το τίποτα» θύμιζε η χθεσινή φιέστα κοντά στην Αρχαία Κόρινθο. Επίσημοι, εργολάβοι και μια… ιπτάμενη ρομποτική κάμερα επιστρατεύτηκαν για την παράδοση των πρώτων 7 χλμ. στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο των 120 χλμ. της Κορίνθου-Πατρών! Οι οδηγοί που κινούνται στο νέο τμήμα δεν διαπιστώνουν μεγάλη αλλαγή, αφού εξακολουθούν να έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας και μία βοηθητική.

Το νέο κατασκευασμένο ρεύμα προς την Πάτρα χωρίστηκε προσωρινά στα δύο, για να χωρέσει όσους κινούνται προς Αθήνα ή προς Πάτρα. Ο δρόμος που χρησιμοποιούνταν ως χθες θα ανακατασκευαστεί, για να εξυπηρετεί μελλοντικά μόνο το ρεύμα προς Αθήνα. Οι εργασίες προβλέπεται να διαρκέσουν οκτώ μήνες, όπως δήλωσαν εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, ενώ στελέχη του υπουργείου Υποδομών υπολογίζουν ότι ο αυτοκινητόδρομος θα πάρει την τελική του μορφή σε ένα πεντάμηνο.

Φιέστα σε δόσεις

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, που παραβρέθηκε χθες στη διαδικασία παράδοσης, είπε ότι τον Οκτώβριο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία άλλο ένα κομμάτι 7 χλμ. πριν από το Κιάτο, καθώς και άλλα τμήματα κοντά στο Αίγιο. Το φθινόπωρο προβλέπεται να μεταφερθούν κοντά στο Κιάτο τα διόδια που λειτουργούν σήμερα στο ύψος του Ζευγολατιού, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων θα προστεθεί νέος σταθμός στον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου.

Στα εργοτάξια που λειτουργούν σε όλο το μήκος της Κορίνθου-Πατρών απασχολούνται σήμερα 2.000 άτομα. Τα έργα, μετά την επανεκκίνηση, βρίσκονται λίγο πάνω από το 50%.

Από τις 12 σήραγγες με συνολικό μήκος 16 χλμ. έχει κατασκευαστεί το 78%. «Σε περίπου ενάμιση χρόνο από σήμερα -και λιγότερο- τα 120 χλμ. της Κορίνθου-Πατρών θα είναι μόλις μία ώρα δρόμος. Θα είναι ένας δρόμος σύγχρονος και ασφαλής», υποσχέθηκε ο Μ. Χρυσοχοΐδης.

Πάντως, ο Παναγιώτης Παπανικόλας, επικεφαλής της κοινοπραξίας των έργων, ισχυρίστηκε ότι «το εγχείρημα είναι δύσκολο», καθώς οι κατασκευές γίνονται σε έναν δρόμο που βρίσκεται σε κυκλοφορία.

Ο Κώστας Παπανδρέου, από την εταιρεία λειτουργίας, είπε στους δημοσιογράφους ότι η κυκλοφορία, που σημείωσε πτώση 45% σε σχέση με το 2009, από τις αρχές του χρόνου παρουσιάζει σταθεροποίηση.

Το χρονοδιάγραμμα και το κόστος είναι τα δύο μεγάλα «αγκάθια» του έργου, που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2008, με προοπτική να παραδοθεί σε μια πενταετία και έξι χρόνια αργότερα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία λιγότερα από 7 χλμ. και αυτά όχι στην τελική μορφή τους! Οσο για τα οικονομικά έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Οι εργολάβοι, με πρόσχημα την οικονομική κρίση και επικαλούμενοι την άρνηση των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τα έργα, έκλεισαν τα εργοτάξια το καλοκαίρι του 2011 και άρχισαν τα… αιτήματα για αποζημιώσεις.

Πρόσθετη χρηματοδότηση

Ύστερα από πολύπλοκες διαπραγματεύσεις, συμφώνησαν σε νέα σύμβαση, που προβλέπει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις, οι οποίες στο συγκεκριμένο έργο φτάνουν τα 680 εκατ. ευρώ και μαζί με τα έσοδα από τα διόδια έχουν ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ζητούν επιπλέον 35 εκατ. ευρώ, για να αναλάβουν την κατασκευή οκτώ ανισόπεδων διασταυρώσεων του νέου αυτοκινητόδρομου με τη σιδηροδρομική γραμμή, που έχουν καθυστερήσει να γίνουν με εργολαβίες του ΟΣΕ.

Εμπλοκές υπάρχουν και στο τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, που αφαιρέθηκε από την εργολαβία με βάση την τελευταία συμφωνία και θα κατασκευαστεί χωριστά, με την… κλασική διαδικασία των δημόσιων έργων. Η δημοπράτηση στο πρώτο κομμάτι Πάτρα-Πύργος, με μήκος 75 χλμ. και προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ, έχει καθυστερήσει, γιατί δεν έχει «ξεκλειδώσει» το νέο ΕΣΠΑ, αλλά -σύμφωνα με ορισμένες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος- δεν έχουν εγκριθεί οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Το δεύτερο κομμάτι Καλό Νερό-Τσακώνα, μήκους 30 χλμ. και με προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ, έχει προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί στα τέλη του χρόνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Θέματα για ανάρτηση >>> Kiato.press@gmail.com

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών του ιστολογίου μας, αντιθέτως, τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και όσα περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο.